Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Kako preko telefona poslati paket brzom poštom?

Kako preko telefona poslati paket brzom poštom?

Pošta Srbije je lansirala svoju aplikaciju pomoću koje možete da pošaljete paket, koristeći “Post Express” servis. Evo kako se aplikacija koristi, koje su njene prednosti ali i nedostaci.

Jedna od najboljih kurirskih službi u Srbiji je “Post Express”. U pitanju je državna firma koja posluje u okviru Pošte Srbije. Zvuči neverovatno, ali uveravamo vas da je Post Express daleko odgovornija i organizovanija kurirska služba od svih ostalih koji posluju na teritoriji Srbije. Doduše, nisu perfektni jer mnogo toga ne radi kako treba kod njih. No, time se danas nećemo baviti, već ćemo govoriti o njihovoj aplikaciji koja olakšava slanje pakete, kao i njegovo praćenje.

 



Naime, aplikacija se pojavila početkom ove godine, sa brlo bazičnimi dizajnom koji neverovatno podseća na one aplikacije od pre 10 godina... Dakle, dizajnom se sigurno nećete oduševiti. Što se funkcionalnosti tiče, ona ima svojih nedostataka u prilično velikom broju. O njima ćemo govoriti nakon što vam pokažemo kako aplikacija funkcioniše.

1. Prvo što treba da uradite je da preuzmete “Pošta Srbije” aplikaciju sa Google Play prodavnice ili priloženog linka:

>> Pošta Srbije <<

2. Jednom kada je pokrenete aplikaciju, prikazaće vam se opcije:

- za slanje paketa

- za izračunavanje cene raznih njihovih usluga



- za praćenje pošiljke

- za pronalaženje obližnje pošte

3. Aplikacija Ima i opciju da je prebacite na engleski jezik što je vrlo zanimljivo. Potrudili su se da je prilagode onima koji ne znaju srpski jezik, a nisu rešili neke bitnije probleme.

Bilo kako bilo, prebacivanje na engleski jezik se vrši dodirom na “ENG” taster koji se nalazi u gornjem levom uglu ekrana.

4. Kako biste poslali paket, potrebno je dodirnuti na “Pošaljite Post Express” taster. On lizlistan kao prvi u nizu.

5. Kada se pojavi lista sa opcijama, štiklirajte koju uslugu želite. Prva opcija je obično ona koju svi koriste, a to je da paket bude isporučen adresu dan nakon što kurir preuzme paket.

Moramo vam priznati da su neke od ovih usluga konfuzne. Imamo opciju “danas za sutra”, za koju znamo čemu služi, a imamo i opciju “Isporuka danas za sutra” koja nas skroz zbunjuje.

Evo jednog predloga: nek sve usluge budu “klikabilne” kako bi korisnici mogli da dodirnu na njih i dodatno se informišu o tome čemu služe.

6. Potom ispod naslova “Pošiljalac” unesite informacije o sebi. Dakle, ima, prezime, vaša adresa, kontakt broj i slično.

Ono što može postati problem je odabir ulice jer nisu sve ulice lepo zavedene. Takođe, unos broja kuće ili podbroja može biti komplikovan. No, za to postoji malo uputstvo u okviru narandžastog “i” tastera. Evo još jednog našeg predloga.

Evo još jednog našeg predloga: kada se unese ulica i naziv grada, poštanski broj bi trebalo sam de se generiše. Nema potrebe to korisnik da unosi naknadno.

7. Ispod naslova “Primalac” treba da unesete informacije o osobi kojoj šaljete paket.

8. Ispod naslova “Preuzimanje” treba da odredite na koji način želite da pošaljete paket.

U slučaju da želite da kurir dođe do vas po paket, treba da odaberete “Kurirom”. A ukoliko ipak želite da odnesete sami paket do pošte i tako ga pošaljete, onda treba da odaberete “U pošti”.

Jednom kada se nađete u pošti sa paketom, sve što treba da uradite je da predate paket i ID broj pošiljke koji ćete dobiti nakon što završite nalog. Nema čekanja i popunjavanja jer ste sve to obavili putem aplikacije.

9. Ispod naslova “Način plaćanja” treba štiklirate ko će snositi troškove slanja pošiljke i da li će se ta usluga platiti gotovinom ili putem fakture. Moguće je da pošiljalac plati, ali i osoba koja prima pošiljku.

10. Naslov “Posebne i dopunske usluge” nudi nekoliko dodatnih opcija:

*Lično preuzimanje - Pretpostavljamo da se radi o opciji koja osigurava da uručenje bude lično osobi kojoj šaljete, a ne ukućanu ili slično.

*Povratnica - Pošiljka sa povratnicom je poštanska pošiljka za koju pošiljalac zahteva pisano potvrđenje uručenja, na obrascu „Povratnica“, koja se vraća i uručuje pošiljaocu kao neregistrovana pismonosna pošiljka. Kao pošiljke sa povratnicom mogu se predati preporučene pošiljke, pošiljke sa označenom vrednošću i pošiljke sa potvrđenim uručenjem.

*Vrednost - Opcija koja vam omogućava da definišete vrednost svog paketa.

*Otkupnina - Opcija koja vam omogućava da definišete koliko je potrebno da osoba kojoj šaljete paket plati kuriru za njega. Tu su i dodatne opcije da se otkupnina vrši putem poštanske uputnice, PosTneT servisa ili naloga.

*SMS potvrda - Opcija koja aktivira SMS obaveštenja o isporuci pošiljke.

11. I na kraju ispod naslova “Podaci o pošiljci” možete uneti informacije o tome šta šaljete ili napomenete da li je sadržaj paketa osetljiv tj. lomljiv.

Što se onih nedostataka tiće, evo koji su:

- Nakon što potvrdite unos informacija o pošiljci, pojavljuje se broj koji treba da zapišete. Nije moguće kopirati ga u privremenu memoriju dodirom na taj broj što je otežavajuća okolnost. Uslovljeni ste na to da zapisujete broj ili da napravite “screenshot” ekrana.

- Ne postoji kategorija putem koje možete da pratite sve svoje poslate pošiljke.

- Niste sigurni u to da li će kurir preuzeti paket i da li je aplikacija uopšte obradila zahtev.

- Nakon što pritisnete na “ok”, ne izlazi nikakva informacija šta treba da očekujete sledeće.

Prednosti aplikacije ste mogli da uočite i sami. Ali evo da ih brzi pomene. Dobro je to što veći deo posla može da se obavi putem aplikacije. Dobro je i to što možete pratiti pošiljku putem aplikacije, koristeći ID koji dobijete nakon što aplikacija obradi zahtev. Isto tako, super je to što vam aplikacija unapred kaže koliko će koštati pošiljka i ta cena se ne menja. Naravno, mnogo se radujemo narednim verzijama “Pošta Srbije” aplikacije jer pretpostavljamo da će samo biti unapređena i bolja, a ne lošija.