Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Teritorio je nova igrica sa ovih prostora velikog potencijala! (VIDEO) [Recenzija | Trikovi]

Ovo je Teritorio! Igrica koju su napravili ljudi iz regiona i koja okuplja fanove fudbala! Napravili smo recenziju Teritorio igre za vas! Pogledajte i unapred saznajte sve o njoj, kako se igra i koji su to trikovi za brže napredovanje!

Poslednjih par godina je niklo baš mnogo aplikacija za Android i iOS uređaje. Cifra je vrtoglava! Ono što je zapravo lepa vest je to da su ljudi u našem regionu itekako uključeni u brojnim uspešnim projektima. Jedan od skorijih uspešno realizovanih projekata je igrica Teritorio!

Radi se o, uslovno rečeno, sportskoj igrici koja je namenjena ljubiteljima fudbala i, po našem sudu, ljubiteljima strateških igara. Teritorio na neki način podseća i na Pokemon GO igricu jer troškovi osvajanja novih teritorija zavise od vaše trenutne lokacije. Što je teritorija udaljenija od vas, to je osvajanje skuplje. No, više o gameplay-u ćemo pisati malo kasnije…

Vi trenutno imate tu privilegiju da se pre svihostalih razvijete i napravite moćan nalog. To govorimo jer je igra trenutno dostupna samo u Srbiji, a uskoro će postati dostupna na celoj planeti! Zamislite kako će izgledati sukobi između svetksi popularnih klubova! Biće tu “mega tuče” između klanova i klubova!

Tvorci igrice, koji su između ostalog ljudi i iz Mađarske, su se pobrinuli da nove igrače ne može bilo ko napasti i tako ih sprečiti da se razviju. Svaki igrač ima određenu titulu tj. rang. Gentleman je početni rang i samo igrači sa tom titulom se mogu međusobno napadti. Sledeća titula je Knight, Baronet i slično.

Broj aktivnih igrača je već prešao 10.000, a sve je više novih. To znači da ćete uvek biti okruženi igračima, odnosno potencijalnim neprijateljima. Klanova je već mnogo te očekujte da će te vrlo brzo postati meta ukoliko ne pronađete neki aktivniji klan koji će vam stati uz zaštitu!

Jednom kada se pridružite nekom klanu, što se može dogoditi kroz par dana igranja igrice, vi ćete krenuti aktivnije igrati Teritorio igricu, planirati napade, dopisivati se sa igračima, štiti svoje saigrače, osvajati nove teritorije i postati aktivan igrač! To će se jednostavno dogoditi potpuno spontano jer je igra zarazna! No, ne morate brinuti oko toga da li ćete se previše vremena provoditi uz igru jer ona u toku dana zahteva ne više od 2 sata aktivnog igranja…

U daljem tekstu pročitajte nešto više o opcijama koje igra ima i čemu one služe. Prvo što treba da uradite kada pokrenete igru je da napravite nalog. To je baš jednostavno, ili izaberete neki od najpopularnijih klubova ili dodirnete na “All Clubs” taster gde prema državi možete pronaći željeni klub. Veliki broj je država i klubova je na raspolaganju.

Kada tek počnete da igrate, igrica vam u startu poklanja 40.000 novčića kako bi se izgradili. Ukoliko je neko već zauzeo teritoriju na lokaciji gde ste kreirali nalog, onda ćete morati da je osvojite. A ako je teritorija slobodna, igrica će vam je automatski dodeliti.

Jednom kada osvojite teritoriju, razne opcije će vam biti na raspolaganju. Zvonce ikonica je za pregled nedavnih aktivnosti kao što su nadogradnje teritorija, količina prikupljenih novčića, ko vas je napao i slično. Sve te informacije možete sortirati po određenim kategorijama koje se listaju u okviru padajućeg panela koji se nalazi na vrhu stranice.

Zatim imate taster za pregled statistike gde možete da vidite koji su to klubvi najači, koji su najbolji igrači i još mnogo što šta po pitanju same statistike. Ona vam u startu neće biti od velike koristi, ali će biti kada postanete ozbijniji igrač jer ćete tako tražiti žrtvu.

Tu je “Clan” taster u obliku malog “štita” koji vas vodi ka svim informacijama o klanu kojem ste pristupili ili napravili. Ako ste tvorac klana, dodirom mehanički točkić u gornjem desnom uglu ekrana možete napraviti sve izmene kao što su fotografija, naziv klana i način pridruženja klanu. U suštini, po pitanju klana, sve ostalo je ćete i sami shvatiti.

“Chat” ikonica je tu za dopisivanje sa ostalim igračima, bilo da su u vašem klanu ili ne. Početna stranica će vam prikazati nedavne prepiske, a dodirom na oblačić ikonicu možete uneti korisničko ime igrača kojeg želite da kontaktirate, a u donjem polju možete uneti i samu poruku naravano.

U gornjem desnom uglu ekrana imate mali novčić koji kada dorinete prikupi sve novčiće koje vaše teritorije prave po satu. Od skorije, svaki nalog ima određenu sumu novčića, tačnije 60 na sat, koje dobija potpuno besplatno. Isto tako, ukoliko ne pokupite novčiće nakon 24 sata, oni će prestati da se prikupljaju. Tako se praktično rešava problem neaktivnih igrača koji bi da se nakon mesec dana vrate u igru sa ko zna koliko novčića na raspolaganju…

A u gornjem levom uglu su bodovi koje zarađujete osvajajući nove teritorije. Kada vas neko napadne, ikonica u samom gornjem levom ćošku ekrana, će svetleti u crvenoj boji gde dodirom na nju možete da reagujete tj. da se branite uključivanjem timeout-a ili brzom nadogradnjom odbrane stadiona.

Ovaj veliki “T” taster je mesto gde vi organizovano možete pregledati sve osvojene teritorije. Tu možete podesiti da se teritorije prikazuju prema prihodima, prema razdaljini od vaše trenutne lokacije, prema odbrani i prema omiljenim teritorijama. Ako koristite pregled prema prihodima ili prema odbrani ćete tačno znati na kojoj teritoriji treba da unapredite odbranu stadiona ili gde treba da unapredite prihode tj. kupite neke nove predmete. Da bi se opcija za unapređivanje prihoda prikazala, samo dodirnite na taster u produžetku panela sa opcijama za sortiranje pregleda teritorija.

I na kraju ćemo govoriti o opcijama koje se nizaju u okviru profilne fotografije tj. kategorje profil. Odmah ispod fotografije vam piše titula koja je na bazi vaših “XP” bodova. U startu piše Gentleman, a posle se nizaju razne titule, tipa Knight, Baronet.

Zatim piše vaše korisničko ime, naziv kluba i naziv klana… Potom imamo tračicu koja izlistava sledeće informacije: broj teritorija koje su u posedu, količina novčića koji se prikupljaju po satu i preostali napadi koji se mogu obaviti u narednih 24h.

Ispod tih informacija imate neke opcije za unapređenje veština samog profila. Dakle, to vam niko ne može oteti tj. osvojiti, za razliku od teritorija.

- Unapređivanjem “Mobility Skill” opcije sebi snižavate cenu napada teritorija koje su udaljene od vaše trenutne lokacije.

- “Defence Skill” je tu možda i najbolja veština koju možete unaprediti, a kao što vidite zahteva veliku sumu novčića i treba joj preko 20 dana da se učita nakon kupovine. Jednom kada ovu veštinu unapredite, svi koji vas napadnu će imati duplo više polja za šut što im automatski otežava osvajanje teritorije i poskupljuje sam napad.

- “Leadership Skill” je takođe jedna od korisnih veština a ona vam omogućava da povećate broj napada u periodu od 24 sata.

- Još jedna skupa veština za unapređivanje je “Prosperity Skill” i ona vam pruža mogućnost da povećate maksimalnu granicu prihoda. Zači, imaćete više predmeta za kupovinu po teritoriji koji vam donose više prihode.

Što se mape tiče, prevlačenjem prsta možete pregledati gde se ko od igrača nalazi, da li ste okruženi neprijateljskim klubovima i slično. Uvek se možete udaljiti i tako smanjiti mape, ali će se teritorije i vlasnici tih teritorija izgubiti. To je nešto što bismo svakako voleli da tvorci igrice isprave u narednom periodu…

Nisu sve teritorije u nečijem vlasništvu. One slobodne su svakako jeftinije za osvajanje i pametno je osvajati teritorije u nenaseljenim mestima. Tamo gde su šume i livade, prosto rečeno… A ako ipak želite da napadnete nekog i osvojite mu teritoriju, to će vas koštati u zavisnosti od toga koliko ste udaljeni od njega i koliko ste unapredili “Mobility Skill” veštinu.

Napad izgleda tako što pronađete željenu teritoriju, dodirnete na taster “Attack” i sačekajte da se pojavi gol. Potom će se pojaviti polja za pucanje penala. Trenutno je potpuno nebitno koje polje ćete dodirnuti jer algoritam igrice odlučuje da li će biti gol ili ne. Ako gol postignete brzo, osvajanje teritorije će biti jeftinije, a ako gol postignete iz poslednjeg pokušaja, onda će biti skuplje. Baš iz tog razloga je bezveze što postizanje golova ne zavisi od toga koliko je igrač vešt pri pucanju penala. Ono što smo saznali je da će se to promeniti i da će postizanje golova u budeće zavisiti od veština igrača, a ne od algoritma… Takođe, ako je stadion teritorije koju napadate unapređen, onda ćete biti potrebno da skinete sva ta unapređenja kako bi osvojili teritoriju.

Ono što je bitno da znate je to da igrač kojeg napadnete može da se brani. Njemu je na raspolaganju brza nadogradnja odbrane stadiona ili timeout od 2 ili 8 sati. U slučaju da onaj koga napadnete aktivira timeout, vi neće biti u mogućnosti da nastavite sa osvajanjem te teritorije. Možete pokušati sa nekom drugom, ali sa tom ne. A ako igraču osvojite 9% teritorija, njemu se automatski aktivirati timeout na 12 sati kako ga ne biste očistili u jednom mahu. Isto to je i vama sve to na raspolaganju kada vas neko napadne…

Sada kada znate čemu služe sve opcije, otkrićemo vam par stvari koje treba da imate na umu tokom igranja igrice. Klanovi su jako bitni i savetujemo da se pridružite nekom jačem klanu koji je aktivan. U slučaju da vas neko napadne, vi možete da pozovete svoje saigrače iz kalana da vam pomognu protiv napadom samo na igrača ili čak na klan koji vas je priterao u ćošak napadima. Neće verovati koliko je njih aktivno. Bukvalno vas mogu očistiti preko noći.

Sada je situacija malo smirenija budući da su tvorci igrice na našu sugestiju onemogućili uvid protivničkih igrača u prihode teritorija. Ranije se dešavalo da klanovi otmu teritorije igrača koje imaju najviše prihode tako da su mnogi izbegavali da previše unapređuju svoje teritorije, već su imali više teritorija sa manjim prihodima… Na taj način su mnogo manje pažnje privlačili.

Ne oklevajte sa podizanjem odbrane stadiona na maksimum. To je jako bitno. Trudite se da osvajate teritorije u nedođiji, tamo gde nikog nema. Tokom noći aktivirajte timeout opciju koja se nalazi među svim onim opcijama za unapređivanje veština. Kada ujutru ustanete, otkažite taj timeout i određena suma novčića će vam biti vraćen. To isplativ trik! Uvek se trudite da unapredite sve veštine čim se ukaže prilika jer to vam ostaje čak i ako vam otmu veliki broj teritorija. Tada ćete se lakše vratiti u život.

Igrica je dostupna za iOS ili Android 5 Lolipop uređaje i iznad, a možete preuzeti sa priloženih linkova:

Android

iOS