Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Šta su to Office 365 i po čemu je kod korisnika prepoznatljiv?

Šta su to Office 365 i po čemu je kod korisnika prepoznatljiv?

Ono na šta treba dodatno da obratite pažnju kada su u pitanju alati za izradu dokumenata, prezentacija, za kreiranje tabela, za njihovo deljenje sa saradnicima i još mnogo toga, je upravo Microsoft Office 365. On vam nudi brojne alatke koje funkcionišu klasično tj. lokalno, ali i putem “web-a” tj. na cloud-u!

Office 365 je bez pogovora najbolji cloud servisa za profesionalno kreiranje i obradu dokumenata, kao i mnogih drugih propratnih stvari kao što su tabele, prezentacije, oragnizovanje deljenje podataka i sama organizacija poslovanja.

 



Ovo što smo do sada pomenuli su neki benefiti sa kojim ste se već upoznali koristeći dobro poznati Microsoft Office 2016 program koji podrazumeva opšte voljeni Word, Excel, Outlook, Power Point i slično. Međutim, postoji nekoliko drugih sjajnih Microsoft programa koji dolaze u okviru Office 365 paketa koji nisu toliko poznati masama. Ti programi su ustvari servisi koji dolaze u okviru Office 365 cloud paketa.

A šta je zapravo Office 365 paket? Odgovor je vrlo jednostavan. Office 365 je Microsoft Office paket programa koji se koriste na bazi cloud-a. To znači da u svakom momentu i na svakom uređaju imate najnovije Microsoft Office alatke na raspolaganju.

Najveća prednost je to što imate priliku da koristite najnovije funkcije i opcije Office programa, a da niste vezani za jednu vrstu uređaja. Primera radi, Microsoft Office 2016 je sjajan program, ali jednom kada kupite licencu, kupili ste je za ono što ta verzija nudi. Za svaku noviju verziju je potrebno kupiti novu licencu. Sa druge strane, sve novitete dobijate odmah u okviru Office 365 paketa.

Ok, sada kada razumete razliku između Microsoft Office 2016 i Office 365, bilo bi dobro da shvatite šta znače različiti paketi Office 365 servisa. Primera radi, Office Student i Office Home paketi nude Word, Excel, Powerpoint, OneNote i Outlook za jednu kupovine i mogu se koristiti samo na jednom računaru. Sa druge strane, Office 365 Personal nudi sve pomenuto u ceilini koja podrazumeva dva dodatna programa:

Acces - za kreiranje lične baze podataka

Publisher - Za kreiranje članaka i raznih drugih dokumenata

Takođe office 365  ima i Mac podršku za pametne telefone i tablete kroz aplikacije. Tu je i 1 TB OneDrive slobodnog prostora za skladištenje datoteka. Što se Office 365 Business paketa tiče tu su mnoge druge opcije i funkcije koje olakšavaju kreiranje datoteka, odnosno dokumenata, kao i njihovo organizovanje.



Da ne zaboravimo! Dobijate 1 TB cloud prostora! Hmmm… Ko ima takvu ponudu? Gomila korisnih alata i programa, plus 1 TB cloud prostora! Nudi li to neko? Pišite nam!

Ok, Office 365 nudi klasično korišćenje programa kao što su Word, Excel i slično, ali i njihovo korišćenje u okviru internet pregledača! Dakle, više nije potrebno instalirati baš ništa kako bi kreirali ili pregledali Word dokument. Dakle, neke osnovne stvari je moguće odraditi direktno u internet pregledaču. Što je najbitnije, sve ostaje u “oblaku” te se apsolutno ništa ne preuzima na memoriju uređaja prilikom kreiranje jednog takvog dokumenta.

Sve to postaje još bolje onog momenta kada na dokumentu radite sa kolegama, u istom momentu! To je još jedna beneficija Office 365 paketa i njegove cloud strukture. Koju god promenu na dokumentu napravi neki do saradnika, to će odmah biti vidljivo svima koji učestvuju u kreiranju dokumenata.

Dakle, Office 365 nudi lokalno, ali i daljinsko korišćenje svih programa koji su dostupni u okviru paketa na koji se korisnik pretplati. Tome u prilog ide i poboljšani Skype koji omogućava kvalitetniju saradnju pri grupnoj izradi dokumenata. Dovoljno je kliknuti na “Chat” taster u okviru “Cloud-Based” Word-a tj “Office Online” alatke koju Offcie 365 nudi i eto prozorčića putem kojeg se možete dopisivati sa saradnicima koji su uključeni u izradu dokumenta.

Čak i ako napustite dokument, moguće je nastaviti komunikaciju sa saradnicima.

Kao što smo već i rekli, Office 365 može sadržati nekoliko extra opcija i funckija u okvriu pretplate. Primera radi, tu je i novi Sway namenjen korisnicima koji putem svojih tableta ili telefona žele da kreiraju interaktivne izveštaje, prezentacije ili priče.

Microsoft Sway ima gomilu predifinisanih tema za kreiranje izveštaja, prezentacija i slično, koje odmah možete iskoristiti. Sve funkcioniše na sistemu “prevuci i pusti” što značajno olakšava korišćenje programa.

To je sve naravno. Ima mnogo toga o čemu bismo mogli da vam pišemo, ali evo dodaći ćemo se još par veoma korisnih alatki, a to su Clutter i Planner. Kao što sam naziv govori, Clutter je alatka koja vam može pomoći da filtrirate email poruke na bazi vaših prethodnih aktivnosti.

Planer je naravno jednostavna platforma za planiranje i organizovanje svojih obaveza prema projektima na kojim radite. Takođe je moguće dodati saradnike i sa njima deliti informacije ili sadrđaj koji je neophodan za realizaciju projekata.

Pokušali smo da vam na brz način pojasnimo šta je zapravo Office 365 i koje su osnovne razlike između njega i Microsoft Office 2016. Spomenuli smo nekoliko programa, alatki tj. ocpija i funkcija na koje treba da obratie pažnju i koje vam mogu biti presudni za prelazak sa “fiksnog plana i programa” na neki veoma ažuran i mobilni paket kao što je recimo “Office 365 Business Premium”.

Zaključićemo samo da Microsoft želi da približi svoje Office programe i onima koji tek planiraju da se upuste u neki biznis, onima koji su tek pokrenuli neki biznis, ali i onima koji vode ozbiljan biznis.

Office 365 nije samo za malu decu, a za sve ostale jeste…