Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

3 stvari koje treba da uzmete u obzir pri kupovini novog telefona!

3 stvari koje treba da uzmete u obzir pri kupovini novog telefona!

Mi smo vas u par navrata savetovali kako da kupite nov pametni telefon. Ipak, nismo pričali o nekim stvarima koje mogu biti itekako značajne i presudne. Pogledajte o koji konkretno aspektima treba da dobro razmislite pre nego što kupite nov telefon. 

Kada gledate da kupite nov telefon vrlo verovatno ćete prvo da sprovedete istraživanje i tako uspeti da sebi nađete onaj idealan. Dakle, sigurno ćete čitati o njima, gledati recenzije i testove, poput onih koje smo mi radili.

 



Sve su to krucijalni koraci koji će vas dovesti do najboljih rezultata vašeg istraživanja. Nije sve to lako, niti naivno… Ipak, postoje neki aspekti tog istraživanja koji mnogi zapostave ili zaborave na njih. Pre nego što napravite grešku prilikom kupovine novog telefona, evo šta je potrebno da uzmete u obzir i razmislite o tome.

>> Kako pametno kupiti pametni telefon ili tablet? <<

>> Kako najpametnije kupiti Android tablet? <<

>> Kako prodati stari pametni telefon? <<

Podrška na duge straze

Mnogi kada traže nov uređaj obraćaju pažnju na to kada je on predstavljen i pušten u prodaju. Svi jednostavno žele da kupi parče nove tehnologije ne osvrtajući se na to da li je on pruža bolje performanse. Ta tendencija može dovesti do problema u mnogim situacijama. Za početak treba razjasniti da postoje uređaji iz 2013 godine koji mogu lako da nadjačaju neke koji su izašli pre par meseci… Shodno tome, zaključićemo da godina proizvodnje nije odlučujuć faktor pri kupovini.

Karakteristike takođe nisu najmerodavnije merilo ztato što se često pogrešno tumače. Važno je da se obrati pažnja na to koji je čipset u pitanju jer u zavisnosti na to koliko je taj čipset zastupljen, kompanije ili nezavisni programeri rade na nadogradnjama i zakprama.



Takođe, treba gledati da li je telefon star 24 ili 12 meseci. Budući da telefoni koji imaju više od 2 godine radnog staža retko dobijaju nadogradnju na novu Android verziju, treba obratiti pažnju na to da telefon ne bude previše mator. Uglavnom je idealno to bude negde oko 6 do 12 meseci. Dakle, softverska i hardverska podrška je jako bitna.

Kada je reč o hardverskoj podršci, ako je telefon malo stariji servisiranje je jeftinije jer su delovi uveliko prisutni na našem tržištu.

Treba spomenuti da je malo onih uređaja koji će na duge staze imati softversku podršku. Za Nexus i One uređaje je poznato da će je oni imati, ipak su to telefoni iz Google-ove kuhinje. Međutim, ostali proizvođači se ne trude baš toliko.



Recimo Oppo Find 7 je odličan uređaj i naišao je na još bolji odaziv kupaca ali zajednica programera i Oppo kompanija uopšte nije pružila dovoljno dobru podršku kada je ColorOS u pitanju. Slični scenario se dešava i sa ostalim uređajima.

Kako biste znali koji su uređaji popularni među programerima, što generalno obećava brojne modifikacije i nove Android verzije u vidu CustomROM-a ili CyanogenMOD-a, savetujemo da posetite sajt XDAdevelopers.com i pozabavite se sadržajem koji se odnosi na uređaj koji planirate da kupite.

Takođe, teba uvek imati na umu da vodeći telefoni uvek imaju prioritet. Stoga, Samsung Galaxy S5/S6/S6Edge, Galaxy Note 3/4/5, HTC One M7/8/9, Sony Xperia Z2/3/4 i slično, će uvek biti prioritetni uređaji za nadogradnju u odnosu na ostale. Pa tako, sa te strane je uvek dobro izdvojiti malo više novca i kupiti jedan od vodećih uređaja, bilo koje poznatije kompanije.



>> Najboljih 5 telefona do 265 evra! <<

>> Kako izabrati pametni telefon? <<

Kako njegova izrada, dizajn i razmere utiču na vaš utisak prilikom korišćenja

Uvek je dobro da se istražite korisnički izgled samog telefona za koji verujete da može biti vaš. Reakcije mogu biti poprilično razočaravajuće ukoliko se pre kupovine ne upoznate dobro sa korisničkim izgledom telefona. Nemojte pogledati karakteristike i njegovu cenu i odmah doneti odluku…

Nije teško to učiniti. Uvek možete posetiti pojedine radnje i isporbati telefon. Uvek je dobro prvo istražiti na internetu što više je moguće, a zatim otići i neku Telenor, mts, Vip, Handy, WinWin ili Gigatron radnju i pogledati uživo, što bi se reklo, kako se taj korisnički izgled ponaša. Generalno sve navedene radnje izlažu svoje telefone kako bi potencijalni kupci mogli da se upoznaju sa uređajem pre kupovine.

Kada je reč o istraživanju samog korisničkog izgleda, sagledajte njegove performanse, uverite se da vam je sve što koristite na dohvat ruke, probajte nekoliko aplikacija, proverite da li su opcije koje volite dostupne. Jednostavno zamislite da ste kupili telefon i pokušajte da ga postavite po svom ukusu i pogledajte da li će vam se jvaiti problem dok to radite.

Brzo punjenje 2.0

Zaboravite tvrdnje proizvođača koji obećavaju da će telefon koji nude uspeti da vam izdrži dugo, bez obzira što je baterija nižeg kapaciteta.

Ukoliko želite da kupite nov telefon, a bitan vam je vek baterije i uopšte mogućnost da vam on uvek bude na raspolaganju, čvrsto preporučujemo da kupite telefon koji pleni Qualcomm-ovim sistemom brzog punjenja druge generacije (eng. Quick Charge 2.0 standard). Čak i dobri telefoni sa baterijom velikog kapaciteta i komponentama štedljive potrošnje, ne uspevaju da prežive baš dugo nakon prvog punjenja.

Imajući sve ovo na umu, najbolje rešenje za loše baterije je sistem brzog punjenja koji garantuje 60% napunjenosti za 15-20 minuta. Vrlo je verovatno da ćete uvek na 20 minuta

biti blizu neke utičnice kako bi napunili telefon, gde je sa druge strane verovatnoća da vam telefon istraje celi dan aktivnog korišćenja veoma mala ili gotovo nikakva.

Ukoliko baš ne uspete da pronađete telefon koji poseduje Quick Charge 2.0/3.0 standard onda se potrudite da mu baterija bude zamenljiva i odmah naručite još jednu bateriju za njega. Takođe, prenosiva baterija (eng. power bank) je odlično rešenje ali opet ove alternative nisu toliko praktične kao brzo punjenje.