Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Kako prodati stari pametni telefon?

Kako prodati stari pametni telefon?

Svako od nas vremenom zaželi da promeni svoj telefon. Nekada nakon kraćeg perioda korišćenja telefona, a nekada nakon dužeg. Mi ćemo vam danas ukazati kada je pravo vreme da prodate vaš telefon i koje su to informacije o telefonu koje treba plasirati dok ga prodajete. 

Nije pametno ako svoj telefon prodajete nakon dugog vremenskog perioda korišćenja. Cena telefona uveliko zavisi od toga koliko je sam telefon star, čak i u onim situacijama kada je telefon i dalje popularan popularan. Idealno vreme prodaje je kada telefon napuni dve godine.

 



Naravno nije strašno ako prebaci dve godine ili ako ga prodajete neki mesec ranije. Sve u svemu, telefon nakon dve godine korišćenja nema taj status "matorog telefona" već se koti kao telefon kojem je tek istekla garancija. Starost telefona nije jedina stavka koja će uticati na cenu, oprema je takođe jako bitna. Ukoliko sačuvate slušalice, originalni USB kabel, punjač ili futrolu ukoliko ide uz telefon onda je to jedan plus koji garantuje pristojnu cenu. Naravno još mnogo toga utiče na cenu i to da li će se telefon brzo prodati pa bi bilo bolje da nastavimo dalje.

Svako ko kupi telefon treba da razmišlja o tome da ga lepo zaštiti. Zaštita doprinosti tome da vaš telefon uvek bude u vrhunskom stanju, na kraju krajeva uvek je jeftinije i lakše zameniti foliju i futrolu nego ekran ili telefon. No pravi benefiti zaštite telefona dođu do izražaja baš u situacijama kada treba da prodate svog miljenika. Ukoliko je telefon neoštećen, ukoliko su tragovi korićenja jedva vidljivi, automatski dobijate na vrednosti telefona i tada ga možete prodati kao nov! Znači jedan od ključnih faktora je stanje telefona zato ne oklevajte kada su folije za ekran ili futrole u pitanju, već ih odmah kupite. Nešto više o tome kako da zaštitite telefon pročitajte na priloženom LINKU:

>> Kako da zaštitite vaš telefon od oštećenja? <<

 

Dakle, pomenuli smo nekoliko stavki do sada, starost telefona, oprema, stanje i tako dalje. Šta bi još moglo da utiče na to da vi brzo i po vama odgovarajućoj ceni, prodate telefon? Ne znamo koliko ste iskustva u prodaji telefona do sada imali ali svaki kupac želi da bude siguran da telefon nije kraden odnosno da nije neki "divljak", ne zamerite nam na izrazu. Postoji način da ih uverite da telefon nije roba sumnjivog porekla, a to je prilaganje fiskalnog računa ili ugovora ukoliko je kupljen preko paketa. Verujte nam da se telefoni koji imaju svoju originalnu kutiju, račun i svu prateću opremu veoma brzo i dobro prodaju. 



Rekli smo vam šta bi bilo poželjno da imate kada prodajete telefon i to kako bi telefon trebalo da izgleda. Sada ćemo govoriti nešto više o tome gde možete postaviti vaš telefon na oglas i kako da ga opišete. Kod nas postoji nekoliko sajtova koji su namenjeni baš za preprodavanje svega i svačega. Neki od najpopularnijih su KupujemProdajem.com i Kupindo.com. Mogli bi smo da spomenemo i Limundo.com ali on je aukcijske prirode što i ne ide baš u prilog kada prodajete telefon koji je potpuno ispravan i legitiman.

Da bi ste postavili bilo koji oglas na KupujemProdajem.com neophodno je da se registrujete, isto tako i na Kupindo.com. Kada se registrujete već tada možete započeti unošenje oglasa korak po korak, ali pre toga proverite da li ste informacije o vama uneli kako treba. Kada kažemo kako treba to podrazumeva da tamo gde piše "Ime i Prezime" unesete vaše pravo ime i prezime jer ako kupac nanjuši da nije pravo ime ili ako vidi da ste stavili nadimak ili slično, odustaće od vašeg oglasa. Jako bitna stavka je da podesite u koju kategoriju spada vaš telefon, pa recimo ako je kupljen nekoliko dana nakon postavljanja oglasa, onda ga možete postaviti u kategoriju "Novo/Nekorišćeno". Ako je telefon koji recimo ima neki kvar, antena, baterija, WiFi, polomljeno staklo, polomljen ekran i slično, onda ga stavite u kategoriju "neispravno". Dakle, ukoliko telefon koji je neispravan postavite u kategoriju "korišćeno" ili "nekorišćeno" to će dodatno isprovocirati kupce, oterati ih ili čak možda navesti da vaš oglas prijave kao neprikladan.

Nakon podešavanja kategorija ide onaj pipav deo a to je postavljanje cene. Ako se pitate kako da odlučite koja je cena prava onda bi bilo najbolje da odradite istraživanje na tom sajtu gde kačite oglas i uverite se ko, recimo u vašem gradu, prodaje telefon koji je isti kao vaš. Malo se orijentišite u odnosu na konkurenciju pa ako je vaš telefon bolje očuvan i ima bolje uslove nije nikakav problem povisti cenu, međutim ukoliko je sličan ili lošiji onda se potrudite da korigujete cenu u skladu sa potražnjom. To znači da ako neko traži za telefon koji je u boljem stanju nego vaš više novca i oglas bude aktivan već dve ili više nedelja to znači da je cena previsoka. Sve u svemu oko cene morate malo istražiti i doneti neki prosečan zaključak. Ono što uvek dobro je da postavite cenu barem 5 evra više kako bi ste imali prostora za cenkanje. Kada vas neko kontaktria i zainteresuje se za vaš telefon, u tom trenutku možete iskoristiti kec iz rukava i reći da ste voljni da spustite cenu jer vam je "hitno" da prodate telefon.

Nakon cene ide onaj deo gde treba da unesete opis. Tu ne postoji mnogo dileme jer opis zavisi od dostupnosti opreme, papira, pakovanja, starosti, stanja i slično. Prioritet je da naglasite šta sve ide uz telefon i ako imate furtolu koju ste koristili pa želite da je vežete uz prodaju onda je navedite kao "+ POKLON FUTROLA". Dok opisujete telefon i njegovo stanje ključni deo je to da sve što navodite bude propraćeno kvalitetnim fotkama. Na taj način kupci imaju sigurniju sliku o tome da li ste pouzdan prodavac ili ne. Takođe nije na odmet da se nagoveste negi sitni nedostaci ukoliko ih ima. To je takođe fenomenalan način da se kupac osvoji. Kao šlag na tortu ide informacija o tome zašto prodajete telefon. Iako deluje naivno kupci se uvek zapitaju "zašto bi neko prodao ovako očuvan telefon". Ukoliko navedete dovoljno uverljiv razlog nećete dugo čekati kupca.

Nadamo se da su vam ove informacije pomogle da prodate svoj telefon.