Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Kako rešiti problem sa Google Play prodavnicom i Google Play uslugama?

Kako rešiti problem sa Google Play prodavnicom i Google Play uslugama?

Evo kako da rešite problem sa Google Play prodavnicom ili Google Play uslugama koji deluje tako ozbiljeno, a zapravo je lako rešiv. 

Google Play prodavnica i Google Play usluge je kičma Android platforme. Bez mugućnosti da korisnici lako i jednostavno instaliraju i nadograđuju aplikacije, Android ne bi bio ono što je danas.

 



Šta ako Google Play prestane sa radom, a takve greške se dešavaju vrlo često. Sa servisima kao što su Google Play prodavnica ili Google Play usluge se nikada ne može znati gde može kernuti naopako. Nekada korisnik ne može da preuzme aplikaciju, nekada se preuzimanje pokrene ali se ne zavriši. Često se dešava da korisnik jednostavno ne može ni da pristupi Google Play prodavnici. Mnogo je potencijalnih grešaka, to je sigurno, međutim za većinu njih postoji rešenje. Evo šta treba da uradite ukoliko vam se desi da imate problem.

Restartujte uređaj

Iako zvuči previše naivno, restartovanje telefona često pomogne. Ne samo u slučaju kada Google Play prodavnica ne radi, već u mnogim ostalim slučajevima. Shodno tome, prvo i osnovno je isključivanje uređaja na nekih 5 do 10 sekundi, potom samo uključite.

Datum i vreme

Da li ste znali da nekada Google Play prodavnici ne može da se pristupi ukoliko vreme i datum nisu tačno podešeni. Pretpostavljamo da je to iz nekih statističkih razloga, a verujemo da postoji i sigurnosni razlog zbog čega je potrebno da vreme i datum budu tačni. Iako je Android platforma takva da samostalno rešava neke probleme, dešava se da datum i vreme nekad greškom budu vraćeni na fabričke vrednosti. Tada, kada pokušate da pristupite Google Play prodavnici, pojavi se greška zbog koje ne možete ništa da učinite.

Ako je tako, proverite vreme i datum. Ako nisu ispravno sinhronizovani, ručno ih vi podesite. Nakon toga restartujte telefon i ponovo pokušajte da pristupite Google Play prodavnici.



Zasutavite aplikaciju

Prilikom korišćenja telefona, Google Play prodavnica ili usluge zanju da “zaglupe”. Tada, jednostavno nasilno zaustavljanje Google Play prodavnice može itekako da pomogne. Da biste to učinilli pristupite podešavanjima telefona, zatim kategoriji “Aplikacije”. Unutar pomenute kategorije dodirnite na isečak “Sve aplikacije” i na listi pronađite “Google Play prodavnica” aplikaciju. Pristupite joj i dodirnite na taster “Nasilno zaustavi” (eng. force stop).

Brisanje keš memorije i datoteka koje koristi Google Play prodavnica

Google Play prodavnica i usluge koriste brojne datoteke informativnog karaktera. Tipa, informacije o vašem Google nalogu, zatim informacije o vašoj pretrazi, podešavanja i još mnogo sličnih informacija. Nakon dugog korišćenja telefona sasvim je normalno da Google Play prodavnica i usluge budu prenatrpane nepotrebnim datotekama. Zato se greške i dešavaju. Da biste ih rešili pristupite podešavanjima telefona, zatim kategoriji “Aplikacije” i prebacite se na isečak “Sve aplikacije”.

Na listi pronađite Google Play prodavnica i Google Play usluge aplikacije i pristuite im. Prvo obrišite keš memoriju (eng. cache), zatim podatke aplikacije (eng. app data).

Brisanje nadogradnje

Kada se situacija zakomplikuje, a pritom ste pokušali sve gore navedeno, onda je vreme da se zabrinete. To vam govorimo jer postoji još par dodatnih stvari koje možete da učinite. Prva stvar je brisanje nadogradnje tj. ažuriranje aplikacija Google Play prodavnica i Google Play usluge.

Da biste to učinili jednostavno pristupite podešavanjima telefona, zatim kategoriji “Aplikacije” i prebacite se na isečak “Sve aplikacije”. Na listi pronađite aplikacije Google Play prodavnica i Google Play usluge i pristupite im. Kada to učinite videćete taster “Obriši nadogradnje” koji vi treba da dodirnete.

Uklanjanje Google naloga

Ako se problem i dalje javlja, rešenje može biti uklanjanje Google naloga sa vašeg telefona. Često se dešava da baš to reši problem ali ako to uradite na sledeći način. Prvo uklonite svoj Google nalog. Ako ne znate kako se to radi na priloženom linku imate detaljno uputstvo:

>> Kako odjaviti Google nalog sa Android telefona ili tablet računara? <<

Zatim obrišite keš memoriju celog telefona. Ako i to do sada nikada niste radili, na priloženom linku imate detaljno uputstvo koje će vam pomoći:

>> Šta je keš memorija, čemu služi i da li je treba brisati? (VIDEO) <<

Zatim pre nego što ponovo postavite svoj Google nalog, obrišite datoteke koje korsite Google Play prodavnica i Google Play usluge. Ovo baš često rešava problem ali samo ukoliko sve odradite pravilnim redosledom.

Sredite “Host”

Ako je vaš telefon root-ovan, problem sa Google Play prodavnicom možete rešiti uređivanjem “Host File-a”. U slučaju da niste root-ovali svoj uređaj OVDE pročitajte zašto je to jako bitno da uradite, a OVDE pogledajte kako da root-ujete telefon.

Evo šta je potrebno da uradite:

1. Uklonite vaš Google nalog.

2. Otvorite menadžer datoteka koji podržava pregled sistemskih fascikli i uređivanje datoteka. U slučaju da nemate ni jedan takav, na priloženom linku ga možete pronaći:

>> Najbolje aplikacije za manipulaciju datoteka, odnosno najbolje File Manager aplikacije! <<

3. Pristupite fascikli “etc > hosts >” i onda odaberite opciju “uredi” (eng. edit).

4. Dodajte oznaku “taraba” drugom po redu nizu brojeva i sačuvajte promene.

To bi trebalo da izgleda ovako:

Stari prikaz > 127.0.0.1

Novi prepravljeni prikazi > #127.0.0.1

5. Ponovo dodajte svoj Google nalog.

To je to! Ukoliko se slučajno desi da i dalje imate neki problem sa Google Play prodavnicom slobodno nam pišite u komentarima ovog posta i mi ćemo vam pomoći da ga rešite.