Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Da li znate cenu poziva kad prijatelj promeni mrežu!?

Da li znate cenu poziva kad prijatelj promeni mrežu!?

U Srbiji je odavno omogućeno da promenite mrežu, ali zadržite broj što je dovelo do toga da na osnovu pozivnog broja više ne možemo da znamo da li je korisnik koga zovemo u istoj mreži kao mi ili ne. Posledica je da se često može desiti da pozivi prijatelju koga često pozivamo više nisu besplatni kao deo iste mreže, već se tarifiraju, pa se kasnije iznenadimo sa računom na kraju meseca.

Mnogi korisnici mrežnih operatera koji posluju na teritoriji Srbije nisu upućeni u to koje su im mogućnosti kada je reč o broju telefona koji koriste. Mrežni operateri su već podugo svojim korisnicima omogućili da promene mrežu ali da broj telefona, uključujući i prefiks (061,064,069), ostane isti.

 



Ta usluga se naziva "migracija broja" i ona je potpuno besplatna. Mts je migraciju broja omogućio i putem njihovog sajta što na njih automatski baca neko pozitivno svetlo jer korisnici nisu u poziciji da gube vreme da bi promenili mrežu. No, Telenor i VIP takođe pružaju istu vrstu usluge, stim da je procedura malo drugačija. Migracija broja obično traje nedelju dana gde korisnik nakon migracije ima isti onaj broj koji godinama koristio ali drugi paket koji je možda godinama priželjkivao.

Korisnici takođe nisu upućeni u to kako razni paketi i promocije utiču na to kada se uradi migracija broja. Ne znaju ni to kako se tarifiraju pozivi, poruke i slično. Mnogo toga je korisnicima nejasno i ne uspevaju pravilno da se informišu. Međutim, sve nedoumice je moguće rešiti zahvaljujući savetovalištu za potrošače.

Migracija broja je svakako odlično rešenje, ali sigurno je da postoji još prostora za napredak. Problem koji se javlja nakon što već duže ova opcija postoji povezan je sa činjenicom da gotovo u svim paketima operateri nude besplatne pozive u okviru mreže (ili bar određenu količinu). Danas međutim nije moguće znati da li je korisnik koga pozivamo u našoj mreži ili ne, pa unapred ne znamo cenu poziva. Čak i kad dođe do toga da naš prijatelj promeni operatera, mi to ne moramo da znamo, ali možemo lako da se iznenadimo na narednom računu jer pozivi koji su do tad bili besplatni recimo, više to nisu.

Organizacija potrošača Kragujevac (članica NOPS-a) u okviru projekta Savetovalište za potrošače za region Šumadije i Zapadne Srbije uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija upravo organizuje anketu koja treba da ispita koliko su potrošači zapravo upoznati sa ovim problemom, a čiji bi rezultati kasnije mogli da dovedu do možda i uvođenja nekih preporuka ili pravila o obaveštavanju o migraciji broja ili ceni poziva. 

Pozivamo vas da izdojite malo vremena i popunite anketu kojoj možete pristupiti na priloženom linku:



>> Prenosivost broja u mobilnoj telefoniji <<