Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Današnji flagship telefoni su kao luksuzne torbe za žene!

Današnji flagship telefoni su kao luksuzne torbe za žene!

Da li ste se zapitali koja je budućnost pametnih telefona? Zašto su pametni telefoni postali toliko skupi? Zašto pojedinim ljudima nije bitna funkcionalnost telefona već kojeg je brenda

Samsung je počeo sa Galaxy Note 8 modelom, LG se brzo pridružio sa svojim LG V30 modelom, Apple je sve to podigao na potpuno novi nivo sa iPhone X, a sada se priča da će se čak i Google pridružiti celoj ovoj priči sa novim Pixel telefonima. Govorimo o potpuno novom trendu koji podrazumeva "Ultra-Premium Flagship" telefone. Otkud to i zašto su toliko skupi, govori nam Marton sa YouTube kanala TechAltar.

 



Ok, šta je to Ultra-Premium flahship? Do pre pola godine smo mislili da su flagship uređaji ustvari premium uređaji, sa najnaprednijim karakteristikama i funcijama. Ispostavilo se da smo pogrešili. Apple, Samsung i LG su odabrali Dual-Flagship strategiju. Sada imaju jedan flagship sve nas "obične smrtnike" i još jedan Ultra-Premium flagship za one koji su veći entuzijasti tehnologije ili bolje reći bogatiji od nas.

Uvek je bilo reči o tome kako cene telefona konstantno rastu. Međutim, novi Ultra-Premium flagship telefoni predstavljaju potpuno novi trend. Skok u ceni tih uređaja je daleko viši nego prethodnih godina. Cena je sa nekih 500€ do 700€ skočila na čak 1000€. Pa tako, proizvođači telefona sada imaju i regularne flagship telefone i Ultra-Premium flagship telefone koji ciljaju različite tipove korisnika i naravno imaju različite cene.

Šta se onda dešava sa industrijom pametnih telefona? Jednostavno rečeno, sve se vrti oko prestiža i luksuza.

Jedna, naizgled vrlo jednostavna Louis Vuitton torba košta 1000€ u Evropi, tačnije u Nemačkoj. Drugim rečima, ona košta baš onoliko koliko košta najnoviji Ultra-Premium flagship telefon Samsung kompanije, Note 8. Da li vas je to šokiralo? Pa... Verovatno ne jer znate da se radi o cenjenijem brendu koji pravi vrlo popularne trobe. Ali ako smo objektivni, vrlo lako možemo zaključiti da popularne, luksuzne torbe koštaju izuzetno mnogo. Nerealno mnogo.

Резултат слика за Louis vuitton
Međutim, razmislite malo! Ako obična torba košta 1000€ i to vas ne šokira, onda možda ne bi trebalo da vas šokira to što novi Galaxy Note 8 košta toliko. Te luksuzne torbe, šta više, ne poseduju nikakve prednosti u odnosu na torbe koje koštaju po 20-30€. Mislimo na funkcionalne prednosti. Ok, možda su napravljene od kvalitetnijih materijala, na bolji način, ali ako luksuznu i običnu torbu uporedite u funkcionalnom smislu, one se ne razlikuju previše. Ne razlikuju se onoliko koliko im se cene razlikuju. No, ogroman broj ljudi ipak kupuje Louis Vuitton torbe koje nekada mogu koštati i više od 1000€.



Funkcionalnost, posebne mogućnosti i perfromanse su osnovni aspekti koje zaljubljenici u tehnologiju prvo uzimaju u obzir pri kupovini novog telefona.  Dakle, to su stvari koje za njih jedan telefon čini vrednim. Ipak, to više nije jedini način da se odredi vrednost telefona. Primera radi, OnePlus kompanija svojim telefonima podiže vrednost time što poseduju ogromnu online zajednicu. Fairphone podiže vrednost svojim telefonima time što garantuju da nisu štetni po okolinu. Mnogo je sličnih primera.

fairphone_design

To je ono što pored osnovnih aspekata koji određuju vrednost uređaja čini telefon dodatno vrednim. Zapravo, to je i dovelo do toga da nastane novi segment telefona tj. Ultra-Premium flagship linija. Što manje korisnici brinu o osnovnim aspektima koji definišu vrednost telefona, a više obraćaju pažnju na te dodatne vrednosti, to su šanse da se Ultra-Premium flagship linija proširi.

Primer sa torbama definitivno najbolje ilustruje trenutnu situaciju te nam je jasno da funkcionalnost telefona više nije toliko bitna stavka koliko prestiž jeste. Shodno tome, ne treba da vas čudi to što ljudi kupuju skupe iPhone modele iako im tako moćan uređaj nije ni potreban. Šta više, mnogi kupuju skupe iPhone modele čak i ako oni ne poseduju njima ključne funkcije. Razlog zbog čega ih kupuju i zašto ih tako žarko žele je upravo taj osećaj kada se dama ponovi sa 1000€ vrednom torbom koja, ne zaboravite, ima istu funkciju kao i torba od 50€. Dakle, sve se vrti oko posedovanja luksuznih predmeta.

Резултат слика за i have iPhone X

Kada ste čuli nekog vlasnika najnovijeg iPhone modela da upoređuje njegove sposobnosti sa nekim Android telefonom? Njihovi argumenti su uglavnom:

Njegova cena je sada 700€ i biće takva do sledećeg modela. Kada si video da neki Android telefon toliko dugo drži cenu?

Iz primera odmah primećujete da ljudi kojima je stalo do prestiža nikada ne upoređuju telefone prema njihovim funkcijama i karakteristikana, već po nečemu što nikako nije relevanto tehnologiji.  

Jedan od velikih razloga zašto su i Android telefoni postali kao iPhone uređaji je to što su svi telefoni danas uglavnom super! Barem kada su perfromasne telefona u pitanju. Nekada su specifikacije bile izuzetno bitne. Kada bi korisnik pogrešio pri izboru, to bi rezultiralo vrlo lošem korisničkom iskustvu jer bi telefon imao loše perfromanse. Međutim, cela ta scena pametnih telefona se značajno promenila proteklih 2-3 godine te su oni daleko bolji i moćniji.  


Telefoni danas izgledaju vrlo slično jedni drugima i uglavnom imaju vrlo slične funkcije. Ne samo na papiru, već i u praksi. Godine valjane konkurencije kod proizvođača pametnih telefona je dovelo do toga da praktično ne postoje loši telefoni. Naravno, entuzijasti će uvek moći da naprave razliku između njih, ali prosečni korisnici koji samo žele da koriste društvene mreže i da se dopisuju, će biti zadovoljni sa gotovo svim telefonima srednje ili više klase. A biće zadovoljni i sa velikim brojem telefona niže klase.

Nakon svega, kada razmislite, telefoni danas postaju sve više kao luksuzne torbe. Sve se manje pažnje obraća na performanse telefona, a više na to koliko je on luksuzan tj. na te neke njegove specijalne mogućnosti.

Proizvođači telefona se sada veoma jakim i agresivnim marketingom trude da stvore najupečatljiviji brend i tako se izdignu iz mase već kvalitetnih proizvođača telefona. To rade kako bi korisnike pripremili za novu liniju telefona. Za Ultra-Premium flaghip telefone. Oni sada žele da korisnici razmišljaju o njihovim novim Ultra-Premium telefonima kao o Louis Vuitton torbama. A to je da je posedovanje novog iPhone X ili Galaxy Note 8 telefona ustvari izražavanje mode. To se do sada radilo posedovanjem luksuznih torba.

Jasno je da telefoni od 1000€ ne traju kao fensi torbe, ali oni su za razliku od torbi, 24h dnevno sa nama. Shodno tome, kompanije su vrlo lako uverile korisnike da su skupoceni telefoni bolji način da se projektuje njihov luksuzni status u društvu.

I za kraj da razjasnimo zašto su cene najnovijih telefona toliko visoke. Pa… Verujemo da ste i sami zaključili. Oni su sada postali predmeti želje i prestiža što ih čini daleko skupljim. Oni su sada dobili još jednu funkciju, pored gomilu drugih, da služe kao luksuzni nakit.