Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Šta su online skalperi i šta oni rade?

Šta su online skalperi i šta oni rade?

Online skalpiranje je praksa kupovine i prodaje predmeta sa velikom potražnjom zarad ostvarivanja profita. Saznajte kako to funkcioniše i zašto to može biti loše za redovne kupce.

Kada se razgovara o online skalpiranju, obično se odnosi na praksu zarađivanja novca preprodajom nečega u ograničenoj ponudi. Skalper kupuje predmete putem Interneta po maloprodajnoj ceni, a zatim ih preprodaje radi zarade na drugom mestu. Ovaj profit može biti mali, poput nekoliko dodatnih dolara, ili može biti višestruko veći od prvobitne cene.

 



Skalperi često koriste nedostatak, kupujući predmete sa ograničenom dostupnošću i velikom potražnjom. Mnogi takođe koriste tehnologiju u svoju korist sa softverom dizajniranim za automatizaciju procesa skalpiranja.

Alternativno, skalpiranje se može odnositi na strategiju trgovanja finansijskim sredstvima koja uključuje brzu kupovinu i prodaju radi ostvarivanja malog profita od promena cena. Ova praksa uglavnom nije povezana sa skalpiranjem predmeta i često se koristi u finansijskim i trgovinskim krugovima.

>> Kako kupiti aplikacije ili igrice putem Google Play prodavnice? <<

>> Evo koji je pravi momenat za kupovinu novog telefona! <<

>> Na šta treba obratiti pažnju pri kupovini pametnog sata? <<

>> Kako kupiti Bitcoin preko telefona? <<



Koje se stvari skalpiraju?

Skalpiranje je počelo sa ulaznicama za događaje, poput koncerata i sportskih igara. Praksa skapliranja karata čak prethodi internetu. Skalperi bi stajali ispred mesta događaja i tražili ljude bez ulaznica i pokušavali da prodaju karte po visokoj ceni u poslednjem trenutku. Digitalizacijom prodaje karata, ova praksa se u velikoj meri preselila na mrežu - mada je skalpiranje i dalje izuzetno često u odnosu na događaje.

A scalper with a sports ticket.

Ulaznice za popularne događaje mogu se rasprodati u roku od nekoliko minuta ili čak sekundi. Skalperi će često kupiti što više ulaznica, a zatim ih otpremiti na popularne pijace za preprodaju karata ili na klasifikovane veb lokacije poput Craigslist ili Facebook Marketplace. U zavisnosti od događaja i cene ulaznice, ove ulaznice mogu se prodati više puta više nego što prvobitno koštaju.

U novije vreme skalpiranje se pojavilo i na elektronskom tržištu. Nedostatak čipova tokom prošle godine doveo je do smanjenja ponude računarskog hardvera, posebno grafičkih kartica i konzola za igru sledeće generacije poput PS5 i Xbox One. Tokom početnog izdanja najnovijih konzola, stotine skalpiranih PlayStation i Xbox konzola preplavile su online pijace poput eBay-a.



Postoji nekoliko karakteristika koje se odnose na skoro svaki predmet koji se skalpira. To su:

  • ograničena ponuda.

  • istovremeno puštanje ili „pad“ dostupnih zaliha.



  • velika potražnja za artiklima, čak i na tržištu preprodaje.

Retke patike su među najčešće skalpiranim predmetima, jer se s njima postupa kao sa vrednim kolekcionarskim predmetima. Kolekcionari cipela, zvani i „sneakerheads“, često obraćaju pažnju na najnovija izdanja - posebno na specijalne dizajne sa ograničenim tiražima. Veb lokacija StockX postala je jedno od najpopularnijih onlajn trgovina gotovo u potpunosti zbog trgovine cipelama. Pruža trenutne cene preprodaje za različite modele, a većina novih modela odmah se stavlja na StockX listu čim budu objavljeni.

>> StockX: Sneakers, Streetwear, Trading Cards, Handbags, Watches <<

Metode skalpiranja

Najniži tehnološki način skalpiranja je jednostavno ponašanje kao prosečan potrošač i pokušaj kupovine predmeta čim postane dostupan. To podrazumeva često osvežavanje stranice prodavnice i njenu neposrednu kupovinu u trenutku objave. Ovo daje me[oviti uspeh, jer bi se artikal mogao rasprodati pre nego što ga skalper kupi, ali ovaj metod je manje podložan merama protiv skalpiranja od strane prodavaca.

Druga metoda je korišćenje ranih izdanja. To uključuje iskorišćavanje ličnih odnosa i insajderskih informacija za kupovinu predmeta pre nego što izađu na tržište, a zatim i njihovu prodaju kada predmet postane javno dostupan. Na primer, ako imate veze sa proizvođačem elektronike, možda ćete moći da nabavite predmet pre njegovog izdavanja i prodate ga ubrzo nakon objave.

Međutim, većina skalpera kupuje predmete koristeći skalping botove. Ovi botovi koriste ciljane napade kako bi sprečili redovne kupce da kupuju predmete, a zatim ugrabe velike količine karata čim ih puste. Zatim ih automatski stavljaju na listu nezavisnih veb lokacija i prodaju karte s profitom. Ova praksa je zastupljena u prodaji patika i karata.

Efekat skalpera

Skalperi su loši za redovne potrošače. Oni uzrokuju rast cena, ponekad do preteranih nivoa koji bi mogli biti izvan cenovnog opsega ljudi koji štede da bi kupili ove predmete. Takođe potrošačima otežavaju mogu’nost nabavke predmeta blizu datuma izlaska. Ovo se posebno odnosi na vremenski ograničene predmete poput karata.

A frustrated lady sitting at a computer.

Loši su i za kompanije koje inicijalno prodaju predmete. Bilo je incidenata u kojima su veliki delovi prostora prazni jer su karte u potpunosti kupili skalperi. Kompanije za igre na sreću kao što su Sonz i Microsoft gube na potencijalnoj prodaji igara i pretplata jer konzole koje bi trebalo da se igraju sede u kućama preprodavaca i čekaju da ih neko otkupi.

Srećom, mnoge kompanije počinju da primenjuju mere protiv skaplera na svojim prodavnicama. Ova rešenja mogu se kretati od veće sigurnosti do omogućavanja prodaje samo jedne karte po osobi i traženja identifikacije. Neke prodavnice su čak koristile nasumične sisteme za dodeljivanje ograničenog pada predmeta, daju’i najve’u šansu za kupovinu određenog predmeta pobedniku.

Nadamo se da će u budućnosti ove metode pomoći da se online skalpiranje smanji, ali sve dok postoje kupci koji su spremni da plaćaju visoke cene za artikle koji se traže, skalpiranje će verovatno biti sa nama tokom vekova koji dolaze.