Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Tajni recept vellikih tech brendova je naizgled vrlo jednostavan, ali ga treba primeniti!

Tajni recept vellikih tech brendova je naizgled vrlo jednostavan, ali ga treba primeniti!

Evo šta jedna prozvođač telefona mora da ima da bi eventualno postao gigant kao što je Apple, Huawei ili Samsung? 

U prethodnih par godina smo imali prilike da svedočimo izuzetno radikalnom razvoju nosive tehnologije među kojim spadaju i pametni telefoni. Da, da! To je nosiva tehnologija, baš poput pametnih satova. 

 



Međutim, šta je dovelo do toga da čovek toliko često koristi jedan telefon? Šta je to što ga je navelo da konstantno u ruci drži telefon, čak i ako ga ne koristi? Odgovor je: inovacija!

Ljudi vole da probaju i koriste nešto novo. Ali ne samo novo, već i korisno. Čovek je biće koje se lako olenji. Samim tim, uvek je u potrazi za jednostavnijim rešenjem problema sa kojim se suočava.

Shodno time, mogućnost da se putem telefona orijentišemo u nama potpuno stranom okruženju je dovelo do toga da više koristimo telefon, a manje kompas. Isti slučaj je sa kamerama, sa LED blicem i sa mnogim drugim, na prvi pogled, ne tako korisnim funkcijama telefona.

>> Najbolja besplatna navigacija za telefon ili tablet! [Android, iOS] (VIDEO) <<

Kao celina, pametni telefon je jedan univerzalni uređaj koji čoveku pored olakšavanja svakodnevnice obezbeđuje i zabavu. Dakle, zaključujemo da je inovacija ključna stavka za konzumenta. Zar ne? E sada, šta to znači za kompanije? 

>> Najbolje aplikacije za gledanje filmova ili serija sa prevodom? (VIDEO) [2018] <<



Za kompanije je inovacija ono što ih čini gigantima! Ono što donosi najviše novca. Dozvolite da objasnimo. Postoje tehnološke kompanije koje ulažu ogroman novac u istraživanja i nove ideje kako bi napravile revolucionaran uređaj i promenile tok istorije.

Upravo te kompanije su dovele do tako brzog razvoja i nekih novih, izuzetno korisnih rešenja. Koliko god mi voleli ili mrzeli određene gigante kao što su Google, Apple, Samsung i njima sličnim, oni su ti koji su zapravo omogućili da postoji jedan Xiaomi telefon sa sjajnim karakteristikama, sa ne tako visokom cenom. 

Prosto rečeno, da nije bilo tih giganata da usavrše određene tehnologije, Xiaomi ne bi imao šta korisno da implementira u svoje telefone i vrlo bzo bi propao, retorički rečeno. 

Ovo što govorimo nije ništa novo. Ako se osvrnemo i pogledamo šta nam istorija govori utvrdićemo da su današnji giganti išli sličnim putem kojim danas idu današnje manje kompanije. Dakle, prvo se stiče kapital na razne načine, a kasnije se tim kapitalom ulaže u budućnost.

Evo konkretnog primera. Xiaomi je prvi lansirao uspešan telefon sa ekranom koji se prostire gotovo do samih ruba prednje površine. Vivio i Oppo su prve kompanije koji su lansirale telefone sa mehanizovanom kamerom. Ove informacije nam govore je inovacija ključna za uspeh! Ukoliko se konstantno prepisuje od drugih, nikada se neće dostići “oblaci”. Zato su ove nekada manje kompanije počele sami da se bave istraživanjem i ulaganjem u istraživačke timove tj. projekte.

Ništa drugačije nije i kada je software u pitanju. Vidimo da je Google tu postavio sjajan primer. Ulaganje u softwer-ska rešenja može doneti mnogo rezultata. Recimo, Google kod svojih Pixel telefona koristi kamere koje su hardverski prilično standardne tj. uobičajene za današnje premium uređaje. Međutim, njihov algoritam koji kamera koristi dovodi do toga da fotografije budu neverovatno kvalitetne. 

>> Google Camera Port <<

Da se razumemo, ti algoritmi su rezultat rada ogromnih programerskih timova. Mnogo je novca, ali i vremena uloženo da bi se došlo do rešenja ili bolje reći inovacije koje će načiniti pametne telefone još boljim. Godine i godine provedenih na razvijanju nekog algoritma nije mala stvar.

Evo još jednog primera, Apple je ove godine lansirao iPhone XR, iPhome Xs i iPhone Xs Max telefone koji ne donose ništa novo. I to je razlog zbog čega na meti mnogih kritika. Ne zato što oni prave loše telefone. Ne zato što su njihovi telefoni spori ili bilo šta slično tom. Već zato što nisu doneli nikakvu konkretnu inovaciju!

Dakle, tajni sastojak je inovacija! Neko novo rešenje! Samo to može jednu tech kompaniju načini gigantom.