Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Zašto je TikTok toliko popularan? Zašto je ova društvena mreža jedinstvena?

Zašto je TikTok toliko popularan? Zašto je ova društvena mreža jedinstvena?

TikTok je jedna od najvećih svetskih društevnih mreža, a baza korisnika i dalje raste. Evo zašto je toliko mnogo ljudi još uvek zavisno od TikTok-a i zašto neće uskoro prestati da ga koriste.

TikTok ima preko milijardu aktivnih korisnika širom sveta i taj broj i dalje raste. Ako trenutno niste u toku, ovakav broj korisnika deluje zapanjujuće, ali postoje vrlo dobri razlozi zašto je toliko puno tinejdžera i dalje zavisno od aplikacije.

 



Stranica „Za vas“ i algoritam

Najveći razlog što je toliko puno tinejdžera i ljudi svih starosnih grupa još uvek zavisno od TikTok-a je feed za otkrivanje sadržaja aplikacije, poznatiji kao stranica „Za vas“(eng. For You) ili FYP. Ova stranica deluje kao glavna vremenska linija u aplikaciji i na taj način ljudi pronalaze novi sadržaj. TikTok pokreće jedinstveni algoritam koji koristi AI i mašinsko učenje za popunjavanje FYP-a najoptimalnijim sadržajem za prikaz određenom korisniku.

Da bi utvrdila vaša interesovanja, aplikacija precizno prati sa kojim vrstama video zapisa imate interakciju. Na primer, ako lajkujete, komentarišete ili delite snimke koji su na otvorenom prostoru, na FYP ćete videti još video snimaka na otvorenom. Algoritam takođe uspostavlja veze na osnovu različitih video zapisa sa kojima isti korisnici komuniciraju. Ovo je slično odeljku „Često kupujemo zajedno“ kompanije Amazon koji stvara predloge na osnovu kupljenih proizvoda.

Za razliku od drugih društvenih mreža koje su prvenstveno izgrađene na vezama između ljudi koji se poznaju u stvarnom životu, TikTok se fokusira na optimizaciju sadržaja koji vidite. Potpuno je moguće provesti sate na TikTok-u, a da ne vidite nikoga koga poznajete ili pratite, jer je platforma toliko fokusirana na saržaj koji otkrije algoritam.

Zbog prirode FYP-a, aplikacija postaje bolja u razumevanju vrste sadržaja u kojem biste uživali dok ga i dalje koristite. To je razlog zašto ljudi mogu imati izuzetno različita iskustva u aplikaciji. Iako mnogi mogu pronaći svoj FYP naseljen uglavnom plesnim video zapisima i pesmama, drugi vide samo video zapise o kuvanju, popravci kuće i digitalnom slikanju.

TikTok trendovi

Još jedan veliki razlog zašto je TikTok toliko dominantan je zbog rasprostranjenosti trendova, poput plesnih izazova za popularne pesme ili video zapise usklađene sa popularnim filterima u aplikaciji. Algoritam daje prioritet sadržaju koji odgovara određenim trendovima na mreži koji su trenutno popularni. Budući da vrući trendovi imaju tendenciju da steknu više angažmana, drugi korisnici će se često pridružiti i stvoriti sadržaj koji je u skladu sa tim trendovima.

Filming people dancing with TikTok.

Veliki razlog zašto se na TikTok-u pojavljuju trendovi je njegov audio sistem. Kada korisnici otpremaju video zapis, zvuk tog određenog video zapisa mogu sinhronizovati ili koristiti drugi korisnici. Na primer, ako neko kreira remiks popularne pesme, taj određeni audio snimak na kraju može da se koristi u hiljadama drugih video zapisa.



The TikTok logo on an iPhone X.

To je takođe veliki razlog zašto je TikTok postao dominantan način na koji pesme sakupljaju strimove i rastu na pop muzičkim lestvicama, poput Billboard-a i Rolling Stone-a. Mnogi od najvećih i najdominantnijih hitova u poslednje dve godine potiču iz TikTok trendova. Ponekad i nejasne ili stare pesme mogu dobiti neočekivani podsticaj. Na primer, Fleetvood Mac's Dreams, objavljen 1977. godine, nedavno je postao trend na TikTok-u i vratio se na muzičke top liste u toku iste nedelje.

Zajednice na TikTok-u

I na kraju, TikTok je dom raznolikog spektra sadržaja. Grupe kreatora video snimaka i sadržaja nazivaju se „TikTok zajednice“ i karakterišu ih slični video snimci, audio snimci i uobičajeni hashtagovi. Za svaku temu postoji hiljade korisnika koji snimaju video zapise o toj određenoj temi.

Na primer, postoji čitava TikTok subkultura pod nazivom „vikendica“(eng. Cottage-core), koja se fokusira na fantastičnu estetiku i video zapise kuća u šumi. Postoje čitave TikTok zajednice sa milionima pogleda usmerenih na postavljanje cigli, grebanje sladoleda, mešanje boja za krečenje i animiranje logotipa kompanije.



Raznolikost tema doprinosi veličini korisničke baze, kako u pogledu gledalaca, tako i u pogledu stvaralaca sadržaja. Takođe motiviše mnogo različitih vrsta preduzeća da se pridruže aplikaciji i kreiraju sadržaj za promociju svojih proizvoda.

Budućnost društvene mreže

TikTok je sjajan primer primene mašinskog učenja i veštačke inteligencije u oblikovanju naših potrošačkih navika. Slično kao što sajtovi za e-trgovinu koriste algoritme prilagođene korisnicima kako bi predložili šta da kupite, TikTok-ova platforma u zavisnosti od svojih korisnika pokreće rast određenih vrsta sadržaja.

TikTok pokreće mnoga pitanja o privatnosti, kako u tehničkom smislu, tako i u političkom. Zbog oslanjanja aplikacije na korišćenje korisničkih podataka za otkrivanje, postavljaju se mnoga pitanja o tome koliko aplikacija zaista prikuplja podatke o svojim korisnicima i ko ima pristup tim podacima. Kao i kod svake druge aplikacije koju instalirate na telefonu, budite oprezni kada delite poverljive informacije, naročito identifikacione.