Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Šta je brzina reagovanja na dodir tj. "touch sampling rate"?

Šta je brzina reagovanja na dodir tj. "touch sampling rate"?

Možda ste videli da su neki proizvođači pametnih telefona spominjali pojam „brzina reagovanja na dodir“ (eng. touch sampling rate) u specifikaciji svog telefona, poput ROG Phone 2, koji dolazi sa reagovanjem na dodir od 240Hz. 

Šta je brzina reagovanja na dodir i kako je to važno za vaš telefon? Probaćemo da odgovorimo na ta pitanja u daljem tekstu.

 



Šta je brzina reagovanja na dodir?

Iako je često mnogi zamene sa frekvencijom osvežavanja, brzina reagovanja na dodir je sasvim drugačiji pojam. Iako je, baš kao i prethodni, vezan za hardver vašeg ekrana i meri se u Hz.

Takođe se naziva i brzina osvežavanja na dodir, brzina reagovaanja se može definisati kao broj koliko puta kada ekran osetljiv na dodir oseti unos vašeg prsta u sekundi.

Laički rečeno, to znači brzinu kojom ekran može registrovati vaš dodir i reagovati prikazivanjem sledećeg kadra. Možete ga tumačiti i tempom kojim ekran prati kretanje prsta.

Kakve veze ima sa vašim telefon?

Sada kada znate šta je tačno brzina reagovanja na dodir, možda se pitate kako to utiče na vaše iskustvo. Za početak je direktno proporcionalan odzivu vašeg ekrana osetljivog na dodir. Što je veći broj, to je bolja brzina i manje kašnjenje.

Kada su brzina osvežavanja ekrana i brzina reagovanja dodira jednaki, recimo 60Hz kao za većinu telefona, i intervali praćenja i osvežavanja dešavaju se istovremeno na svakih 16,6 ms. A ovo odlaže prikazivanje animacije za jedan interval.

Međutim, ako se frekvencija reagovanja za isti panel poveća na 120 Hz, dodir će biti praćen brže (8,3 ms) nego što je potrebno za osvežavanje prikaza. To će omogućiti početak prikazivanja sledećeg kadra na vreme. Dok su oba imala istu brzinu, morali biste sačekati sledeći ciklus osvežavanja ekrana.



Kao rezultat, osetićete bržu reakciju na dodir, a animacije će počinjati brže i uglađenije. Ipak osećaj fluidnost neće biti na nivou panela sa velikom brzinom osvežavanja.

Isti je slučaj sa telefonima koji imaju ekrane sa frekvencijom osvežavanja od 120Hz. Ako udvostručite frekvenciju reagovanja na dodir na 240Hz, ona počinje da prati vaše radnje brže nego što je potrebno ekranu da ih prikaže.

Veća frekvencija reagovanja omogućava telefonu da počne sa pripremom grafike i animacije malo ranije, što ubrzava celokupno iskustvo. Takođe značajno pomaže u brzim igrama gde trebate biti brzi u kontrolama poput ciljanja, pucanja itd.



Zbog ovih prednosti, određeni proizvođači pametnih telefona su počeli da svojim vodećim telefonima / gejmerskim telefonima pružaju brže reagovanje na dodir. Na primer, svi modeli iPhone-a novijih od iPhone-a X dolazili su sa reagovanjem od 120 Hz, a sa frekvencijom osvežavanja ekrana od 60 Hz. Slično tome, gejmerski telefoni poput ROG Phone 2 i Xiaomi Black Shark 2 imaju 120Hz ekran sa brzinom reagovanja na dodir od 240Hz.

Apple Will Fix iPhone 11 Screen Problem For Free

Zaključak

Do sada, samo nekoliko telefona nudi visoke stope reagovanja na dodir. U svakom slučaju, možete očekivati da će sve više kompanija početi da uvodi ovu funkciju na svoje uređaje u narednom periodu.

Ovo je bio kratkak brifing o brzini reagovanja na dodir i njegovom značaju na vašem telefonu. Ako imate bilo kakvih sumnji ili pitanja u vezi sa temom, slobodno se obratite putem komentara ispod.