Evo da li su 360° kamere budućnost i da li će one moći da se koriste na način na koji koristimo kamere naših pametnih telefona.
Nedavno smo imali prilike da testiramo Gear 360 kameru, koja je između ostalog prva kamera ovog tipa Samsung kompanije. Kao što smo u testu spomenuli, naše mišljenje je prilično podeljeno po pitanju tog modela.
Smatramo da su fotografije i više nego dobre, dok su video zapisi ok. Ali samo u odličnim uslovima osvetljenja.
Zapitali smo se da li uopšte 360 kamere imaju neku budućnost i da li će jednog dana one moći da zamene kamere koje se danas koriste? I… Započeli smo istraživanje kako bi saznali kuda se kreće razvoj 360 kamera za svakodnevne korisnike.
Prvo što treba da znate je da postoji mnogo različitih 360 kamera tj. proizvožača koji u svojoj ponudi imaju razne modele. Samim tim, cene mogu biti niske, ali i neverovatno visoke. Primera radi, Nokia ima Ozo 360 kameru koja košta preko 45.000 dolara! Međutim, te kamere neće u skorijoj budućnosti postati dostupne svakodnevnom korisniku.
One kamere koje su dostupne svakodnevnom korisniku i dalje nisu toliko kvalitetne jer sadržaj nije kristalno čist, bez zamućenih delova, šuma i slično. A realno, navikli smo na takav sadržaj jer kamere naših pametnih telefona skoro pa prevazilaze kompakt foto-aparate po kvalitetu. Jednostanvo smo se navikli na to da kamerom svog telefona možemo da okinemo vrhunsku fotografiju, ali i video.
To sa 360 kamerom čija cena ne prelazi 1000 dolara nije moguće. Nameće se onda pitanje, čemu uopšte služe takve kamere? Pa... Nisu svi zaljubljeni u ekstreman kvalitet videa ili fotografije koliko jesu u samu priču koju sadržaj govori. Shodno tome, ove kamere ipak imaju svoju ulogu današnjice.
Ali koja je to konkretna uloga? Sigurno da 360 kamerom nećete snimiti neki kratak film, reklamu, reći nekom nešto ili mu pokazati kako da uradi nešto. Zar ne? Naravno da nećete jer je tada fokus na jednom kadru. Na onome šta pokazujete.
Sigurno da vam nije poenta da vaša publika razgleda sa strane šta se dešava dok nešto pokazujete? Jednom kada publika shvati da je video zabeležen u 360 stepeni, njihova pažnja odluta sa onoga što pokazujete i video odmah postaje besmislen.
Zamislite da gledate film u 360 stemeni? Ogroman tim koji je napravio taj film se potrudio da priču ispriča u tom kadru koji je odmah ispred vas, a vi, kao svi radoznali ljudi, ne obraćate pažnju na to, već posmatrate šta je levo ili desno od predifinisanog kadra. Opet besmisleno, zar ne…
Na kraju krajeva, da li će neko uopšte napraviti 360 film? Ne verujemo… Ipak svi volimo da se udobno smestimo i gledamo film, a ne da preturamo po 360 video zapisu gde je akcija...
Dakle, 360 kamera nije pogodna za svakodnevno snimanje ili fotografisanje, kao što kamera telefona jeste. A za šta je onda pogodna?
Pa, ako često putujete, onda je 360 kamera idealna za to! Naravno, idealna je jer želite da sa svima podelite mesto na kom se nalazite. Postoji li bolji način da nekom predstavite neki trg recimo? Pokazivanje trga, posluživši se 360 fotografijom je definitivno najefikasniji i najoriginalniji način.