Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Samo 12% globalnih i 4% američkih iOS korisnika dozvolilo je praćenje aplikacija!

Samo 12% globalnih i 4% američkih iOS korisnika dozvolilo je praćenje aplikacija!

Pogledajte statistiku korišćenja dozvola za praćenje aplikacijama (ATT) nakon njihovog uvođenja sa iOS-om 14.5.

Niko nikada nije sumnjao da će nova Apple-ova funkcija za praćenje aplikacija (ATT), uvedena sa iOS 14.5, imati veliki uticaj na način rada ciljanog oglašavanja, a time i na bilo koju kompaniju koja ima izgrađen poslovni model oko ovog načina oglašavanja, poput Facebook-a i njegovih podružnica, poput Instagrama - nekih od najteže pogođenih kompanija i prirodno među najglasnijim protiv ATT-a.

 



Međutim, naslućivanje da je određena promena značajna nije isto što i dobijanje stvarnih podataka o tome koliko je značajna. “Flurry Analitics” u vlasništvu kompanije “Verizon Media” ima usluge mobilne analitike integrisane u preko milion mobilnih aplikacija i prikuplja zbirne uvide o preko 2 milijarde mobilnih uređaja svakog meseca. Prema podacima Flurry-a, samo oko 12% korisnika širom sveta je dozvolilo praćenje aplikacijama koje su to zatražile na svojim uređajima nakon ažuriranja iOS-a na 14.5. A taj broj je samo 4% u SAD-u.

Anti-app tracking daily opt-in rateAnti-app tracking daily opt-in rate

Samo da pojasnimo, u slučaju da niste upoznati sa načinom rada ATT-a, to je u osnovi poput iskačućeg prozora koji svaka aplikacija mora da predstavi korisniku pre nego što dobije pristup svom anonimnom (u teoriji) ID-u za praćenje da bi mogla da to povežete sa aktivnostima u aplikaciji, kao i aktivnostima u okviru drugih aplikacija i usluga. Ako korisnik odluči da odbije praćenje, dotična aplikacija ne može pravilno da „poznaje“ korisnika u smislu ciljanih oglasa. Isključivanje praćenja aplikacija ne onemogućava recimo Facebook ili Instagram ili bilo koju drugu aplikaciju da vidi i potencijalno koristi bilo koji lični podatak koji ste sa njima delili na svom profilu ili bilo kojoj povezanoj usluzi za potvrdu identiteta. To samo znači da određena aplikacija ne može, na primer, znati da ste upravo proveli poslednjih nekoliko sati tražeći novu kapu na mreži i zatim vam predstaviti oglase za kape. Takođe vredi napomenuti da onemogućavanje praćenja aplikacija ne onemogućava oglase. Oni će i dalje biti tamo, samo manje ciljani na vas lično.

To su definitivno tačke koje vredi razjasniti, čak i ako se ne zbrajaju onako lepo kao što bi Facebook možda želeo da verujete u njegovoj oglasnoj kampanji malim preduzećima koja do korisnika dolaze preko Facebook-a. Nećemo se previše upuštati u širu raspravu o ciljanom oglašavanju na mreži i piutanju privatnosti. To je tema koju svakako vredi istražiti, budući da ima mnogo aspekata. Iako bi potpuno praćenje blokiranja moglo zvučati savršeno za krajnje korisnike na površini, moglo bi učiniti više od nekoliko mrežnih usluga neodrživim u svom trenutnom obliku. 

Flurry ima još nekih statistika donekle povezanih i sa ovim - procenat korisnika iOS 14.5 koji su odvojili vreme da u podešavanjima postave postavke praćenja svojih aplikacija na „Ograničeno“. To je 5% širom sveta i 3% u SAD-u.

Anti-app tracking users with \