Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Amazon dominira u polju striming usluga!

Amazon dominira u polju striming usluga!

Amazon Fire TV je utrostručio svoj tržišni udeo u poslednjih 6 godina i sada je izjednačen sa Roku-om.

Kada je Chromecast debitovao još 2013. godine, bila je to legitimna revolucija: neverovatno jeftin, neverovatno jednostavan uređaj koji vam omogućava da sav striming video sa svog telefona pošaljete direktno na televizor. Ali godinama od tada, Google je stalno gubio tlo na tržištu set-top box uređaja u gotovo svim pokazateljima. Veliki pobednik u ovom trenutku je, nesporno, Amazon.

 



Prema godišnjem istraživanju tržišta pametnih televizora i striming bokseva koje je sproveo Parks Associates, Amazon-ova Fire TV platforma skočila je sa samo 12% tržišta u 2015. na 36% u prvom kvartalu ove godine. Fire TV neprekidno raste i oduzima tržišni udeo svim ostalim konkurentima. Jedini provajder striminga u istoj ligi je Roku, sa jednakih 36% udela ove godine, iako čak i Roku polako gubi tlo pod nogama u 2020. i 2021. godini.

Poređenja radi, Google-ov deo kolača smanjio se u svakoj od poslednjih pet godina, sa 21% tržišta u 2016. godini na samo 8%. (Primetno Android TV nije na listi, ali čak i ako je uključen u „ostalo“, izgubio je tržišni udeo.) Apple se takođe smanjio, sporije, ali sa manje gubitka, i trenutno pobeđuje Google sa 12% tržišta.

Postoji puno faktora za Amazon i Roku koji dominiraju tržištem. Prvo i najvažnije je dostupnost: obe kompanije su se usredsredile na to da njihov softver ugradi u pametne televizore više proizvođača, te je tako zapravo postao „podrazumevani“ operativni sistem za pametni TV na isti način kao što Android radi na telefonima. Ovo se posebno odnosi na manje, jeftinije komplete koji se prodaju u velikim količinama. Google je godinama pokušavao isti potez, samo sa srednjim uspehom. Povrh toga, samostalni hardver Roku-a i Fire TV-a dostupan je manje-više povoljno svuda u svetu. Amazon dobija ogroman podsticaj od mogućnosti promocije sopstvenog hardvera u svojoj sveprisutnoj internet prodavnici, a Roku napreduje postižući partnerstvo sa Onn-om, Walmart-ovom kućnom markom, za opremu za kućni bioskop sa ugrađenim Roku strimingom.

 



Ova Roku zvučna traka marke Walmart sada se nalazi na 4000+ polica prodavnica širom SAD-a.

I Amazon i Roku nastavljaju da dominiraju na ovom polju. Prošle godine došlo je do zapažene prefinjenosti jer je potpuno novi premijerni striming servis Warner Bros-a., HBO Max, mesecima bio nedostupan ni na jednoj platformi, sve dok neki ustupci nisu napravljeni iza zatvorenih vrata. Roku takođe ima stalne informacije od Google-a o podacima za uslugu YouTube TV. Prihod od oglašavanja i pretplate za pametnu TV platformu znatan je, čak i za kompaniju koja je velika poput Amazona, da ne govorimo o vrednosti metričkih podataka o navikama gledalaca.

Google pokušava da se vrati. Pored sveobuhvatnijeg interfejsa u stilu Fire TV-a u najnovijem Chromecast-u, koji je sada više „Google TV“ uređaj nego puki štap za striming, kompanija sklapa partnerstva kako bi unapred učitala Google TV / Android TV na više televizora . Nedavna pobeda je lansiranje jeftinog Google TV striming boksa u Walmart-u, ponovo koristeći brend Onn house. Ali kako god to posmatrali, Google ima puno toga da nadoknadi.