Pratite nas i na Facebook-u

Zatvori

Facebook uzvratio Apple-u drugom “provokativnom” reklamom!

Facebook uzvratio Apple-u drugom “provokativnom” reklamom!

Facebook i Apple nastavljaju “rat” povodom poslednjih izmena u Apple-ovoj politici privatnosti. Pogledajte o čemu se radi.

Facebook je nedavno pojačao svoju kampanju protiv Apple-ovih promena privatnosti drugim oglasom na celoj stranici u novinama. Ovaj novi oglas tvrdi da će Apple-ove promene privatnosti u iOS 14 „promeniti Internet kakav poznajemo“ i primorati veb lokacije i blogove da „počnu da vam naplaćuju pretplatu“ ili da dodaju kupovine u aplikaciji zbog nedostatka personalizovanih oglasa. 

 



Zatim se sličan oglas pojavio na celoj strani u časopisima The Wall Street Journal , New York Times i Washington Post.

Apple planira da izvrši promene na iOS-u 14 početkom 2021. godine koje će zahtevati od programera da zatraže dozvolu za prikupljanje podataka i praćenje korisnika u mobilnim aplikacijama i web lokacijama na iPhone-u ili iPad-u. Apple je otkrio kako će od korisnika iOS-a 14 biti zatraženo da donesu odluke o praćenju u aplikacijama, napominjući da programeri poput Facebook-a mogu korisnicima objasniti zašto bi trebalo da dozvole praćenje.

Ove promene će uticati na unosno oglašavanje na Facebooku, ali gigant društvenih mreža ih predstavlja kao nešto daleko veće što bi moglo uticati na mala preduzeća. Nije iznenađujuće što se Apple ne slaže. „Verujemo da je ovo jednostavno zalaganje za naše korisnike“, rekao je Apple-ov PR reagujući na prvi Facebook-ov oglas u novinama na celoj stranici. „Korisnici bi trebalo da znaju kada se njihovi podaci prikupljaju i dele u drugim aplikacijama i veb lokacijama - i trebali bi imati mogućnost da to dozvole ili ne.“

Izvršni direktor Apple-a Tim Cook je nedavno branio stav kompanije u tvitu. „Verujemo da bi korisnici trebalo da imaju izbor između podataka koji se o njima prikupljaju i kako se koriste“, rekao je Cook.



Facebook se očigledno ne suzdržava u svojoj PR kampanji, a ovaj najnoviji opglas u novinama pokušava da potakne čitaoce da se Apple-ove promene više odnose na premeštanje web lokacija i aplikacija u plaćeni model, gde Apple ima koristi od kupovine u aplikaciji i pretplata. Oglasima na celoj stranici u The Wall Street Journal-u, New York Times- u i Washington Post-u, Facebook takođe vrlo jasno pokušava da ubedi regulatore (tj. Ljude koji i dalje čitaju novine u papiru) da pogledaju Apple-ove promene privatnosti.

Facebook je takođe udario protiv Apple-ovih App Store politika ranije ove godine, stvarajući sve veći industrijski pritisak protiv Apple-ovih ograničenja u cloud igranju. Facebook je pozdravio novi EU zakon o digitalnim tržištima (DMA) i Zakon o digitalnim uslugama (DSA) ove nedelje, nadajući se da će DMA „takođe postaviti granice za Apple“.